JBL świętuje 75-lecie
JBL świętuje 75-lecie
NOWOŚCI
01.06.2021

JBL świętuje 75-lecie doskonałej jakości dźwięku kinowego.

93 doroczna ceremonia wręczenia Oscarów zgromadziła największe nazwiska branży filmowej, aby uhonorować najwybitniejsze osiągnięcia filmowe minionego roku, niejedna gwiazda z pewnością rozbłyśnie. Głośniki JBL Professional zostały użyte do nagłośnienia ceremonii dla tysięcy gości i nominowanych osób w Union Station, w centrum Los Angeles 25 kwietnia 2021 roku.

Prezentowane przez Amerykańską Akademię Sztuki i Wiedzy Filmowej - Oscary® to nie tylko jedna z najbardziej szanowanych ceremonii wręczania nagród rozrywkowych na świecie, ale także najstarsza, która rozpoczęła się w 1929 roku. W tym roku JBL nie był po raz pierwszy na rozdaniu Oscarów®; JBL jest od dawna kluczowym elementem ceremonii, dostarczając nagłośnienia JBL VerTec i wielu innych komponentów systemu nagłośnieniowego od ponad 15 lat.

 

Technologia i dźwiękowe dziedzictwo kinowe JBL.

JBL w tym roku obchodzi swoje 75-lecie, dziedzictwo marki w zakresie kinowej doskonałości dźwięku jest prawie tak wiekowe, jak same nagrody Akademii. W rzeczywistości rola JBL w kinie sięga samych początków marki - kiedy filmy z synchronizowaną ścieżką dźwiękową szturmem zdobywały branżę kinową. Założyciel JBL, James B. Lansing, odegrał kluczową rolę w opracowaniu systemu „Shearer Horn”, który był wielkim sukcesem, został nagrodzony nagrodą Scientific Technical Award przyznaną przez Akademię Filmową w 1936 roku.

We wczesnych latach czterdziestych, James B. Lansing opracował głośniki kinowe „Voice of the Theater”, które wyznaczyły nowy standard w przemyśle filmowym i kontynuował rozwój głośników kinowych po założeniu firmy JBL w 1946 roku.

We wczesnych latach 80-tych inżynierowie JBL opracowali koncepcję systemu, która była nowością w kinie: technologia tubowa o stałej kierunkowości JBL Bi-Radial®, która stała się systemem JBL 4675 i wyznaczyła zupełnie nowy standard branżowy. System został zainstalowany w referencyjnym kinie - Goldwyn Theatre Motion Picture Academy w Beverly Hills - i został również wybrany na pierwszy system głośników z certyfikatem THX®. Innowacje nie skończyły się na tym. W ciągu następnej dekady JBL wprowadził pierwszy nowoczesny 3-drożny system głośników ekranowych. JBL 5674, który został zainstalowany podczas remontu Goldwyn Theater w 1996 roku wraz z wykonanymi specjalnie na zamówienie głośnikami JBL i subwooferami, zapewniając niesamowity efekt, szczegółowość i wyrazistość dla każdego miejsca na widowni.

JBL zdobył nawet własnego Oscara®! W 2002 r. Trzech inżynierów JBL otrzymało dwa najbardziej prestiżowe wyróżnienia, jakie Motion Picture Academy może przyznać za osiągnięcia techniczne w dziedzinie technologii głośnikowej: nagrodę naukową i inżynierską „za koncepcję, projekt i opracowanie nowoczesnego, kinowego systemu głośnikowego o stałej kierunkowości” oraz nagroda za osiągnięcie techniczne„ za opracowanie filtrowanych liniowych systemów głośnikowych i kompensację rozpraszania ekranu stosowaną w systemach audio do kin ”.

 

Technologia i innowacje JBL napędzają przyszłość dźwięku w kinie.

Zaprojektowane, aby wywołać emocje i sprostać wymaganiom chwili, niezależnie od tego, czy odtwarzają cichą, intymną scenę, czy agresywnie głośną sekwencję akcji, doskonałość dźwięku kinowego JBL trwa nieprzerwanie do dziś. Produkty JBL znajdziemy w 40% kin na całym świecie, w tym w większości kin wyposażonych w technologię Dolby®. Głośniki JBL pojawiają się również w salach kinowych Warner Brothers, Technicolor i Dolby®, a także w The Directors Guild of America i Academy of Television Arts & Sciences.

JBL zawsze myśli o przyszłości, w jaki sposób widzowie będą oglądać filmy nominowane do Oscara®. Inżynierowie JBL pracowali ostatnio nad niestandardowym rozwiązaniem ”Sculpted Sound” dla przełomowej, nowej technologii Cinema LED firmy Samsung o nazwie Onyx, która jest instalowana w kinach na całym świecie.

„Dzisiaj JBL jest jedną z najbardziej zaufanych marek na rynku dźwięku kinowego, a nasza rola w 93 edycji wręczenia Oscarów to potwierdza” powiedział Dave Rogers, prezes Lifestyle Division. „Po dziesięcioleciach współpracy z przemysłem filmowym wiedza JBL rosła i ewoluowała wraz ze srebrnym ekranem, zapewniając widzom kin na całym świecie nadal oszałamiające doznania dźwięku kinowego”.